Téma

5. srpna 2015

Inovace motoru a design. Dragon 5 zaujal porotu i soupeře

Autor: Facebook TU Brno Racing

Obdiv soupeřů i ocenění porotců za inovativní řešení a design. Po závodech v německém Hockenheimringu hlásí studenti brněnské techniky úspěch. Formule Dragon 5, kterou sami navrhli a postavili, upoutala pozornost především revolučním motorem – jednoválcem přeplňovaným turbodmychadlem. „Letos o nás byl zatím jednoznačně největší zájem za pět let, co se závodů účastníme. Dělali jsme i rozhovor pro německá média a chválili nás kolegové z ostatních týmů: jednak za motor, ale i za vzhled formule,“ informoval vedoucí týmu TU Brno Racing Milan Špičák. Snahu ocenila i porota: v kategorii Nejinovativnější pohonná jednotka skončili Brňané v první čtyřce, v designové kategorii v první pětce.

V nejdůležitější kategorii, tedy ve vytrvalostním závodě, se však týmu nedařilo. Kombinace nezvykle přísných podmínek a drobných technických poruch je v půlce jízdy diskvalifikovala. Z vozu totiž unikal olej. „Mrzí nás to o to víc, že je to malá závada, nic vážného. Navíc jsme auto před odjezdem do Německa přetěsnili,“ konstatoval Špičák. Svoji roli podle něj sehráli i nezvykle přísní porotci, kteří vyřadili více než polovinu týmů, a to i před startem. „Je to pochopitelné, německý závod patří k nejprestižnějším, je to takové neoficiální mistrovství světa, tak je jasné, že si pořadatelé a porotci maximálně hlídají bezpečnost. Letos se akce zúčastnilo bezmála pět tisíc studentů,“ řekl Špičák.

Autor: Facebook TU Brno Racing

Za vytrvalostní závod získávají týmy nejvíce bodů ze všech disciplín. Diskvalifikace proto odsunula brněnské studenty na 34. místo, přestože například ve Skid-Padu (jízdě v osmičce) byli osmí. „Ale není to tak špatný výsledek, jak se může zdát, protože rozdíl mezi například sedmým a čtyřiatřicátým místem není zas tak velký,“ řekl Špičák s tím, že předstihli například pražský tým. Celkově ve stejné kategorii bojovalo o umístění 71 týmů.

Formuli Dragon 5 čekají ještě troje závody. Ten nejdůležitější se jede na konci srpna v maďarském Györu, začátkem září následuje závod v Mostě a sezonu uzavře v půlce září italský okruh ve Varano de' Melegari.

Kateřina Konečná

Přečtěte si také: 

Revoluce. Dragon 5 míří na závody s naprosto výjimečným motorem

Studentská formule Dragon 5 má revoluční motor: jednoválcový přeplňovaný turbodmychadlem

Témata

Související články:
Bakalářka nebo diplomka s firmou mají něco do sebe, říká vítěz soutěže 8 z VUT
Na středoevropském finále byly chvíle, kdy jsme byli bezradní, přiznávají finalisté EBEC
VUT v Brně vychovává kvalitní designéry. Talent designu 2014 to opět prokázal
Historický úspěch týmu TU Brno Racing: po přepočítání výsledků bere nakonec stříbro
Cenu Edwards získala doktorandka z FSI. Porotu zaujala její diplomová práce zaměřená na obrábění