Obdiv soupeřů i ocenění porotců za inovativní řešení a design. Po závodech v německém Hockenheimringu hlásí studenti brněnské techniky úspěch. Formule Dragon 5, kterou sami navrhli a postavili, upoutala pozornost především revolučním motorem – jednoválcem přeplňovaným turbodmychadlem. „Letos o nás byl zatím jednoznačně největší zájem za pět let, co se závodů účastníme. Dělali jsme i rozhovor pro německá média a chválili nás kolegové z ostatních týmů: jednak za motor, ale i za vzhled formule,“ informoval vedoucí týmu TU Brno Racing Milan Špičák. Snahu ocenila i porota: v kategorii Nejinovativnější pohonná jednotka skončili Brňané v první čtyřce, v designové kategorii v první pětce.
V nejdůležitější kategorii, tedy ve vytrvalostním závodě, se však týmu nedařilo. Kombinace nezvykle přísných podmínek a drobných technických poruch je v půlce jízdy diskvalifikovala. Z vozu totiž unikal olej. „Mrzí nás to o to víc, že je to malá závada, nic vážného. Navíc jsme auto před odjezdem do Německa přetěsnili,“ konstatoval Špičák. Svoji roli podle něj sehráli i nezvykle přísní porotci, kteří vyřadili více než polovinu týmů, a to i před startem. „Je to pochopitelné, německý závod patří k nejprestižnějším, je to takové neoficiální mistrovství světa, tak je jasné, že si pořadatelé a porotci maximálně hlídají bezpečnost. Letos se akce zúčastnilo bezmála pět tisíc studentů,“ řekl Špičák.
Za vytrvalostní závod získávají týmy nejvíce bodů ze všech disciplín. Diskvalifikace proto odsunula brněnské studenty na 34. místo, přestože například ve Skid-Padu (jízdě v osmičce) byli osmí. „Ale není to tak špatný výsledek, jak se může zdát, protože rozdíl mezi například sedmým a čtyřiatřicátým místem není zas tak velký,“ řekl Špičák s tím, že předstihli například pražský tým. Celkově ve stejné kategorii bojovalo o umístění 71 týmů.
Formuli Dragon 5 čekají ještě troje závody. Ten nejdůležitější se jede na konci srpna v maďarském Györu, začátkem září následuje závod v Mostě a sezonu uzavře v půlce září italský okruh ve Varano de' Melegari.
Kateřina Konečná
Přečtěte si také:
Revoluce. Dragon 5 míří na závody s naprosto výjimečným motorem
Studentská formule Dragon 5 má revoluční motor: jednoválcový přeplňovaný turbodmychadlem