Lidé

1. listopadu 2023

Navrhla deskovku z gotického vesmíru, teď absolventka FaVU motivuje další herní vývojáře

Černobílá papírová hra kombinuje zdánlivě nesourodé prvky – gotickou architekturu a cestování vesmírem. Taktická deskovka svou odlišností zaujala natolik, že lidé v crowdfundingové kampani Hithit přispěli na její výrobu víc, než její autorky, absolventky Ateliéru herních médií na FaVU VUT, předpokládaly. Podle jedné z nich, Natálie Sodomkové, není v herním průmyslu lehké prorazit, zájem o herní vývojáře je ale velký.

Idea originální černobílé deskovky se zrodila rychle – spolužačky Natálie Sodomková a Aneta Fasorová ji vymyslely během jediného víkendu na akci Game Jame. Samotný vývoj až k finální verzi, na kterou v kampani Hithit vybraly autorky 120 % předpokládané částky, však zabral mnohem déle.

„Nebyly jsme zkušené vývojářky a hru designovaly intuitivně. Proto nám to zabralo skoro celé čtyři roky. Název Rozety a rakety vychází z gotického slohu. Vizuálně nás to tehdy fascinovalo a rozhodly jsme se využít prvky gotiky – kulatá okna zvaná rozety a samotné katedrály. Doplnily jsme to konspirační sci-fi teorií, že jsou ve skutečnosti rakety a každá z nich letí na svou planetu,“ popisuje absolventka Ateliéru herních médií Natálie Sodomková.

Taktická hra je určena pro dva hráče či dvoučlenné týmy, kteří postupně odkrývají herní plán z černobílých čtvercových karet s obrázky rozet. Cílem je zkompletovat daný počet rozet dříve než protihráč. „Hráči se střídají a každý tah je potřeba promyslet dopředu. Dalo by se to přirovnat ke zjednodušeným šachům, kde si obtížnost také určují hráči,“ popisuje.
„Kdybychom hru vysvlékly z gotického sci-fi oblečku a navlékly na ni komerčně atraktivnější vizuál, fungovala by i tak. A možná by oslovila ještě širší publikum. Já jsem ale vděčná, že díky studiu v Ateliéru herních médií jsme mohly nadesignovat originální hru s autorským vstupem. Vývoj a samotné herní médium jsme si svobodně osahaly, aniž bychom se musely podřizovat aktuálním trendům. A ze zkušeností můžeme hodně čerpat,“ popisuje absolventka, která začala ihned po dokončení školy pracovat jako specialistka na herní projekty v inkubátoru Gamebaze v KUMSTu. Potvrzuje, že po herních vývojářích je neustálá poptávka.

Herní médium podle Natálie Sodomkové navíc zdaleka není vyčerpané. „Nabízí víc než jenom povrchní zdroj zábavy. Je to experimentální a umělecké médium, které umožňuje sebevyjádření či autentické vykreslení atmosféry. Hrou je možné netradičně předávat informace nebo ji využívat v rámci vzdělávání,“ uzavírá Sodomková a vybízí absolventy, aby se otevřelii spolupráci například s nemocnicemi, školami či dalšími institucemi.


(mar)

Témata

Související články:
Ráda pracuji s trapností. Šokovat se ale nesnažím, říká Kateřina Olivová nominovaná na Cenu Jindřicha Chalupeckého
Petra Hermanová: Fascinuje mě dokonalá krása, to je pojítko celé mojí tvorby
„Nikdo mi nevěřil, že tak výrazné oblečení budou Češi nosit,“ říká zakladatelka úspěšné módní značky Pecka
Na vysoké jsem se naučil vzít věci do svých rukou, říká výrobce syntezátorů z Brna
Brněnský Videoflot propojuje tvůrce videí a firmy. Po prázdninách ho čekají změny