Dosáhnout hned napoprvé na nejvyšší metu? Jakub Maca ví, jaké to je. Studuje průmyslový design na Fakultě strojního inženýrství VUT a před pár dny získal Zlatou pecku. Tedy nejprestižnější reklamní ocenění v České republice, o kterém sní každý kreativec. „Reklamě se věnuji už dlouho, ale jen její statické grafické stránce. Tedy různým logům, plakátům a podobně. Toto je poprvé, co jsem dělal animovaný spot, a hned se to takhle podařilo,“ řekl student pátého ročníku.
V prestižní soutěži zvítězil v kategorii Jiné se spotem pro společnost vyrábějící bezpečnostní a dveřní kování. Minutovému videu vymyslel scénář, grafickou podobu a jako art director dohlížel na jeho realizaci. „Práce vznikala v šibeničním termínu, měli jsme na ni pár týdnů. Nejspíš se tím ale potvrdilo pravidlo, že pod tlakem ze sebe lidé vydávají to nejlepší,“ podotkl Maca, který spolupracoval s absolventy Davidem Semrádem a Ivanou Hopfingerovou.
I když ocenění otevírá dveře do reklamního světa v České republice, Maca už je má pootevřené, reklamou se totiž živí už několik let. „Dokonce musím zakázky odmítat, protože se teď potřebuji věnovat diplomce. Každopádně je to výborná reference a jsem za ni moc rád,“ dodal student.
Spot s názvem Being safe at home prezentuje devadesátiletou historii společnosti pomocí klíčových událostí jednotlivých dekád, které se odehrávají ve světě, zatímco lidé mohou být v bezpečí za dveřmi svého bytu nebo domu. „Výběr těch událostí byl celkem jasná volba, sáhli jsme po těch, které mají lidé hluboko v podvědomí,“ vysvětlil student. Na obrazovce se tak střídají třeba novinové titulky o pádu newyorské burzy, nacistická letadla, Beatles nebo berlínská zeď.
Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.
Kateřina Konečná