Téma

27. června 2019

Fakulta podnikatelská hostila konferenci i soutěž s tématem digitalizace v podnikání. Zazářili studenti i organizátoři

Mezinárodní týmy představily řešení projektů na téma digitalizace podnikání | Autor: archiv FP VUT
Jak podnikat v digitální éře a co s sebou přinese digitální transformace ve firmách, to byly jedny z klíčových otázek, které si kladla jak odborná mezinárodní konference, tak studentská soutěž Euroweek. Obě akce letos v jednom týdnu hostila Fakulta podnikatelská VUT a sjelo se na ně okolo dvou set akademiků i studentů z téměř dvou desítek zemí. Zapojilo se i sedmapadesát firem, jejichž zástupci sdíleli své poznatky z praxe.

Před koncem jarního semestru bylo na Fakultě podnikatelské VUT živo. Hostila totiž hned dvě významné akce v jediný týden. „Pořádali jsme fakultní konferenci, která se koná jednou za dva roky. Zároveň na nás ale letos připadla i organizace mezinárodní studentské soutěže Euroweek. Rozhodli jsme se proto obě události propojit,“ vysvětlila hlavní organizátorka a proděkanka FP VUT Iveta Šimberová.

Součástí týdne byla i akce Global village, kde se představily jednotlivé národy | Autor: archiv FP VUT
Hlavním důvodem, proč se spojení akcí nabízelo, bylo podle Šimberové jednotné téma. „Letošní Euroweek byl na téma Smart business in digital age. A konference se zaměřovala na perspektivy a rozvoj podnikání z pohledu digitální transformace v podnicích. Obecně je nyní téma digitalizace a digitální transformace velmi populární a na fakultě k němu máme dva velké projekty. I proto jsme se rozhodli publika obou událostí propojit,“ dodala Šimberová.

Konference navíc akademikům doprovázejícím zahraniční studenty na soutěž dala jedinečnou šanci vystoupit se svými odbornými příspěvky a publikovat. „Mohli si díky tomu splnit povinnosti, které v rámci vystupování na konferencích a publikační činnosti mají. Studenti zase mohli více nahlédnout do tohoto světa. Dnes jsou na ně kladeny vysoké nároky a očekává se, že se budou účastnit mezinárodních konferencí mnohdy už v rámci svého vysokoškolského studia. Tohle je trochu připravilo na to, co je možná v budoucnu čeká,“ podotkla Iveta Šimberová.

Odborné konference se kromě akademiků zúčastnilo téměř šedesát firem | Autor: archiv FP VUT
Způsobem, jak studenty připravit do praxe, je i mezinárodní soutěž Euroweek, která letos oslavila pětadvacet let existence. Jedná se o soutěž mezinárodní sítě PRIME Networking mezi patnácti vysokými školami převážně v rámci Evropy. Zapojena jsou ale i americká či kolumbijská univerzita. „Každá země, která je součástí této sítě, vypisuje na podzim projekty. Do těch se následně mohou přihlásit zahraniční partneři. Jakmile má projekt alespoň tři zahraniční partnery, mohou se do něj zapojit i studenti. Vzniká tím virtuální mezinárodní tým, který několik měsíců pracuje na řešení daného projektu a následně ho prezentuje na Euroweeku. Tam ho posoudí odborná porota a vyhlásí nejlepší řešitele,“ popsala Šimberová princip soutěže.

Své zástupce měla v soutěži i Fakulta podnikatelská VUT. V konkurenci čtrnácti zemí a třinácti projektů se jim vedlo velmi dobře. Dokonce tak dobře, že poprvé za pětadvacet let putovaly do Česka rovnou dvě ceny. Jedna za prezentaci projektu. Druhá za poster. „Za těch 25 let se soutěž výrazně posunula a profesionalizovala. Už to není jen zábava, ale především tvrdá práce. Studenti musí plnit řadu úkolů a dělají i vědeckou práci. I proto jsme byli velmi hrdí na to, jak dobře se našim zástupcům vedlo,“ dodala Šimberová s tím, že na fakultě vždy probíhá výběrové řízení. Do soutěže se tak nedostane automaticky každý zájemce.

Akademici měli večer ve stylu 20. a 30. let ve vile Tugendhat | Autor: archiv FP VUT
Pro Českou republiku nebyl ale letošní Euroweek premiéra. Fakulta podnikatelská VUT už ho hostila v roce 2006. Přesto podle Šimberové tento ročník posunul laťku mnohem výš. „Opravdu nás hřeje pocit dobře odvedené práce, protože jsme s tím nebyli spokojení pouze my jako organizátoři, ale svědčí o tom i velmi pozitivní zpětná vazba od účastníků,“ potvrdila Iveta Šimberová, která zároveň upozornila, že celá příprava zabrala téměř rok. Kromě soutěže a konference byl totiž jak pro akademiky a partnery ze strany firem, tak pro studenty nachystaný doprovodný program. „Byli jsme třeba v planetáriu, kde jsme měli zajištěné promítání 3D filmu. Navíc naši studenti udělali speciální video k pětadvaceti letům Euroweeku s fotkami a vzpomínkami na jednotlivé ročníky, které jsme tam také promítali. Další večer se program dělil a studenti měli studentskou párty. Akademici pak měli večer ve stylu 20. - 30. let ve vile Tugendhat, což byl pro řadu lidí naprosto nezapomenutelný zážitek. Na programu pracovalo intenzivně sedm lidí a opravdu nám to dalo zabrat. Stále ale dostáváme od kolegů ze zahraničí poděkování a pochvaly. Dokonce nás kolegové z Řecka pozvali, abychom s nimi sdíleli zkušenosti a nápady, protože v příštím roce budou soutěž hostit právě oni,“ dodala Šimberová. Studentům FP VUT, kteří by se chtěli do projektu zapojit, pak radí sledovat aktuality a web fakulty. Na podzim se totiž opět otevře výběrové řízení.

(zep)

Témata

Související články:
Studentky z Fakulty podnikatelské zazářily v mezinárodní soutěži Euroweek s projektem zaměřeným na cirkulární ekonomiku
Se svým návrhem na rozšíření datového centra uspěl student FP VUT i u odborné poroty
3D grafiku začal student FP VUT dělat jako hobby. Dnes vede nadějné české studio
Pomocí experimentů zvyšovala absolventka FP VUT efektivitu marketingu Kiwi.com. Za práci získala ocenění
Každá výzva nás posouvá dál, věří kandidátka na královnu Majálesu