Být při práci efektivní a umět si dobře zorganizovat jednotlivé schůzky. S tím klientům pomáhá nová aplikace OneCalend, za jejímž vznikem stojí Vojtěch Oravec, student Fakulty podnikatelské Vysokého učení technického v Brně. Projekt, který letos zvítězil v soutěži Cena podnikavosti studenta VUT, nezůstal jen nápadem, ale vstoupil na trh a v současnosti usnadňuje práci už více než 150 uživatelům.
OneCalend je inovativní nástroj, jehož cílem je ulehčit lidem plánování a organizaci schůzek. Místo zdlouhavého psaní zpráv si lidé jednoduše propojí své kalendáře a OneCalend během vteřiny ukáže, kdy mají volno a navrhne vhodný termín, který vyhovuje všem účastníkům. Výsledkem je podle autora technologie rychle a efektivně naplánovaná schůzka a ušetřený čas na obou stranách. Kromě toho umí aplikace nastavit ideální rozsah pracovních bloků, čímž umožňuje soustředěnější práci.
„Největší výhodou OneCalend oproti ostatním kalendářovým aplikacím je propojení kalendářů a jednoduchost. Uživatelé nemusí přepínat mezi rezervační stránkou a vlastním kalendářem, protože vše funguje přes jeden odkaz a na jednom místě,“ popisuje student programu Manažerská informatika na Fakultě podnikatelské VUT.
Inovativní nápad zaujal i odbornou porotu, která mu udělila první místo v univerzitní soutěži Cena podnikavosti studenta VUT. Díky tomu získal Vojtěch Oravec, který se do soutěže přihlásil především proto, aby obdržel zpětnou vazbu a podporu pro svůj projekt, celou řadu kontaktů a možnost věnovat se technologii naplno. Nápad na vytvoření aplikace přitom dostal úplnou náhodou, když se na střední škole zapojil do projektu, jehož součástí byla i komunikaci s mentorem. Ten totiž shodou okolností používal konkurenční produkt Calendly a nebyl spokojený. „Dlouho jsem si přál založit start-up, takže jsem se jen chytil příležitosti,“ vzpomíná Vojtěch.
A proč zrovna oblast efektivity a správy času? Podle autora projektu je to téma, které s lidmi v posledních letech hodně rezonuje. „Každý chce být efektivní a ušetřit čas, kde se dá,“ říká a dodává, že ušetřené hodiny se dají jednoduše přepočítat na ušetřené peníze, takže je pro něj poměrně jednoduché přesvědčit klienty, aby za takovou službu platili. On sám je navíc hodně organizovaný člověk, který má všechno zaznamenané v kalendáři a vždy se podle něj řídí, takže vytvořit produkt jako OneCalend pro něj bylo naprosto přirozené.
Aplikace na jaře vstoupila do ostrého provozu a podle Vojtěcha ji aktuálně využívá už přes 150 klientů. Přestože se jedná o velmi vydařený start, který převyšuje cíle stanovené v byznysovém plánu, uvažuje autor aplikace o odchodu z rozjetého projektu. „Od doby, kdy jsem vstoupil na trh kalendářního plánování, se toho hodně změnilo. Začínají do něj vstupovat technologičtí giganti jako Google nebo Microsoft a s nástupem AI je čím dál jasnější, že budoucnost kalendářů bude právě v jejich rukou. Proto jsem se rozhodl, že projekt zkusím prodat, a získané peníze i zkušenosti využiji v jiném oboru,“ vysvětluje.