Téma

2. ledna 2017

VUT je oficiálně sjednoceno pod jednou značkou

Od 1. ledna 2017 končí přechodové období a VUT zcela přechází na novou značku | Autor: Igor Šefr

Ať už zkoumáme vesmír, inovujeme technologie, administrujeme milionové investice nebo uklízíme stovky kilometrů chodeb, všichni jsme VUT. Jedna univerzita. A i když se to zprvu nezdá, všechno se dělá snáz pod jednou značkou. Pod takovou, která dokáže sjednotit a zároveň podporovat jedinečnost jednotlivých součástí. S červeným logem se symbolem „T“ se vydává VUT jednotně do nového roku.

Po tzv. přechodném období, kdy bylo možné využívat materiály s předchozím, modrým logem, začíná od 1. ledna 2017 nová dekáda. Podle rozhodnutí rektora VUT Petra Štěpánka mohou od tohoto data všechny součásti univerzity používat pouze nový vizuální styl. Pravidla se týkají veškerých úředních tiskopisů, vizitek, dopisů i formulářů, platí také pro diplomové práce, pozvánky, přání, veletržní expozice nebo např. bannery. „Nevyčerpané a použitelné tiskopisy mohou být použity po tomto datu pouze ve vnitřním styku,“ uvádí rozhodnutí rektora č. 19/2015.

Po 19 letech tak brněnská „technika“ mění tenké linie předchozího loga za výrazný červenobílý vizuál. Ten odkazuje na moravskou metropoli, kde VUT sídlí. „Předchozí vizuální styl byl vzhledem k subtilnosti linií často špatně reprodukovatelný, zejména na menších plochách. A samotné logo bylo nevýrazné, snadno přehlédnutelné,“ okomentovala původní značku VUT v Brně prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.

„Práce na novém grafickém stylu byly zahájeny již v minulém funkčním období pana rektora Raise, takže současné vedení jen dokončilo započaté práce. Nový vizuál by měl být mimo jiné čitelnější pro nová media,“ vysvětlil rektor VUT v Brně Petr Štěpánek.

Kromě nového loga přináší jednotný vizuální styl i sjednocení používaného písma nebo nový modulární systém skládání názvu univerzity spolu s názvy jednotlivých fakult. „Byli bychom rádi, kdyby nová značka přispěla k tomu, že VUT bude vnímáno jako silná, stabilní a moderní instituce, na jejíž půdě vzniká obrovské množství zajímavých projektů, patentů a objevů, které si zaslouží náležitou pozornost nejen v České republice, ale i v zahraničí,“ dodala Armutidisová.

Modulární systém skládání loga | Autor: ReDesign
Poté, co mnohé české univerzity modernizovaly své logo, vyhlásilo před několika lety soutěž o nový vizuální styl i VUT. V ní pak odborná komise složená z grafiků a typografů nakonec vybrala návrh autorské dvojice Klára Kvízová a Petr Krejzek ze studia ReDesign. „Značka má působit pozitivně, sebevědomě a racionálně. Červená barevnost také nepřímo navazuje na tradici české avantgardy, kterou známe např. z díla Ladislava Sutnara,“ doplnila širší souvislosti spoluautorka vítězného návrhu Kvízová.

VUT je technická univerzita, proto zvolila precizní a promyšlené řešení, které nenechává nic náhodě. Výrazný symbol a logotyp, který funguje ve všech možných zobrazeních a velikostech. A to jak v digitálních, tak ve skutečných aplikacích. Systémový a hierarchický přístup umožňuje značku identifikovat od nejvyšší úrovně — symbolu — po logotypy jednotlivých pracovišť. Konzistence napříč celou univerzitou je tak jednoduše zajištěna. Nová vizuální identita VUT je sebevědomá, ambiciozní a přátelská. Stejně, jako univerzita, ke které patří, myslí na budoucnost. Nejen na tu pro studenty nebo vědce, ale dál.

(pon)

Související články: