Duncal Technologies míří na trh s herní konzolí a shání investora
Studentský startup Duncal Technologies finišuje přípravy pro uvedení svých produktů na evropský trh. V polovině července chce začít s prodejem bezdrátové herní konzole a reproduktoru pro airsoft, paintball a podobné sporty. Hráčům mají moderní doplňky výrazně zlepšit herní zážitek a podle prvních reakcí z testování se hráčská komunita má na co těšit. Mladí podnikatelé teď shání investora, který by jim pomohl byznys rychleji nastartovat.
Začalo to jako nápad čtyř spolužáků. Dnes už si mladá firma pronajímá kanceláře v brněnském inkubátoru JIC a uvádí na trh první produkt. Startup Duncal Technologies cílí na organizátory airsoftu, paintballu a laserových her. Mladí podnikatelé sami navrhli, zkonstruovali a spolu s hráči airsoftu otestovali vlastní konzoli a reproduktor, které díky kvalitní bezdrátové technologii dosáhnou i kilometr daleko a hráčům zajistí lepší herní zážitek.
„Momentálně uzavíráme dohody s distributory, kteří se nakonec rozhodli náš produkt prodávat nejen v Česku, ale i v Evropě. Jsme z toho nadšení, byť nám to v uvozovkách přidělává práci, protože musíme dokumenty k výrobku překládat do dalších jazyků. Aktuálně je v plánu nabízet náš produkt v Česku, na Slovensku, v Rakousku, Německu a Belgii,“ říká Samuel Lipták, který v červnu dokončil svá studia na Fakultě strojního inženýrství VUT.
Produkt, cílící na organizátory sportovních akcí, rozhodně není výstřelem naslepo a mladí podnikatelé mají vše předem spočítané. „Poohlížíme se po investorovi, který by nám pomohl dostat se rychleji na trh. Výroba jednoho produktu je celkem drahá, takže kusy, které nyní máme, používáme hlavně pro marketing a naše distributory. V případě, že bychom získali investici ve výši tři miliony korun, máme spočteno, že bychom ji v první fázi dokázali otočit na zhruba sedm až osm milionů korun zisku,“ věří Lipták.
Z původní čtveřice zakladatelů nyní tři dokončili vysokoškolská studia na VUT a rádi by svou další kariéru spojili právě se startupem Duncal Technologies. „Pokud se nám podaří do konce léta získat investici, dokážeme přejít na full-time do našeho startupu. V případě, že bychom investici nezískali, je náš byznys plán postavený tak, aby mohl fungovat i jako pasivní příjem, než bychom - podle propočtů za rok a půl až dva, až se produkt prosadí na trhu – mohli začít naplno podnikat,“ vysvětluje Lipták.
Lidé řeší dlouhodobé investování. My jsme si udělali vlastní značku a startup...
Firma nyní provádí certifikaci svých produktů, které plánuje uvést na trh už v polovině července. Set reproduktoru a konzole by se měl prodávat zhruba za pětadvacet tisíc korun, v závislosti na marži distributora. I vzhledem k ceně jsou primárními zákazníky spíše hřiště a organizátoři akcí, než jednotlivci. Startup nebude produkty přímo vyrábět, ale má nasmlouvané dodavatelské firmy, které výrobu obstarají. „Naši výrobci jsou schopni bez větších problémů dodávat až padesát kusů měsíčně. Distributor i hráčská komunita už se na produkt extrémně těší, takže nás tlačí, abychom s prodejem neotáleli,“ říká s úsměvem Lipták.
S kolegy už začíná pracovat na vývoj dalšího produktu. Duncal Technologies chce nadto dál zůstat v kontaktu s vysokoškolským prostředím a pomáhat na trh i dalším komerčně zajímavým studentským nápadům. „Lidé dnes hodně řeší dlouhodobé investování. My jsme to vyřešili tak, že jsme si udělali vlastní značku a startup,“ uzavírá Lipták.