Téma

8. ledna 2016

Kreativní vouchery propojí kreativce s technologickými firmami

I vědecká centra potřebují marketingový plán | Autor: Centrum materiálového výzkumu

Absolventi VUT v Brně z kreativních oborů mají možnost propojit se s technologickými firmami a získat na spolupráci jednorázovou dotaci. Spolupráci obou odvětví podporuje Jihomoravské inovační centrum v rámci tzv. kreativních voucherů. Že se i vědeckým institucím vyplatí investovat do marketingu, potvrzuje např. Centrum materiálového výzkumu z Fakulty chemické. Kreativci se mohou do projektu hlásit až do 15. ledna.

„Zaregistroval jsem se, protože je to další z kanálů, kterým se můžu prezentovat. Těším se na technologické firmy, se kterými mi to umožní spolupráci,“ uvedl Jan Hřebíček, který vystudoval průmyslový design na VUT. Přihlásil se do kreativní galerie, která slouží jako katalog umělců, ze kterých si můžou firmy vybírat ty, se kterými chtějí spolupracovat. Kromě Hřebíčka svou šanci v kreativní galerii zkouší i další absolventi brněnské techniky, například videotvůrce a zakladatel Videoflotu David Spáčil nebo grafičtí designéři Petr Štěpánek a Jiří Chlebus. Hlásit se můžou i architekti, odborníci na marketingové disciplíny, průmysloví i grafičtí designeři či lidé věnující se hudbě a zvuku.

Možnost vstoupit do kreativní galerie je stále otevřená. Jak na to? Stačí se zaregistrovat na stránkách JIC kreativní voucher a vyplnit profil, jehož součástí mají být tři doporučení od zákazníků a pět ukázek realizací pro každou z přihlášených kategorií. Po schválení se profil zobrazí v kreativní galerii. Podmínkou pro přihlášení kreativce je alespoň pětiletá praxe v oboru a sídlo či působiště na jižní Moravě. V noci z 15. ledna na 16. ledna se galerie uzavře a nebude možné do ní vkládat další informace. Losování podpořených spoluprací se potom odehraje 27. dubna.

S projektem kreativních voucherů přišlo Jihomoravské inovační centrum | Autor: JIC

Kreativní vouchery podporují profesionály z kreativních průmyslů, kteří působí v jihomoravské metropoli. Mnohé firmy a pracoviště jejich služby zatím nevyužívají, i když se jim to může vyplatit stejně jako Centru materiálového výzkumu z Fakulty chemické. “Potřebovali jsme získat zakázky u průmyslových firem, ale moc jsme nevěděli, jak s nimi komunikovat. Snažil jsem se jim proto spolupráci nabízet osobně. Jenže mi shánění klientů zabíralo stále víc času a já jsem se nemohl věnovat výzkumu tak, jak bych potřeboval,“ vysvětlil vedoucí Laboratoře kovů a koroze Jaromír Wasserbauer. Proto se obrátili na profesionály, se kterými společně připravili marketingovou strategii a nyní jim firmy nabízejí spolupráci samy.

Díky novým prezentačním materiálům a kompletní marketingové strategii se laboratoř za pár měsíců dostala do povědomí mnoha průmyslových firem a získala řadu nových zakázek. Navíc se přiblížila i k dlouhodobé spolupráci s některými významnými společnostmi, například s Českou zbrojovkou.

Martina Pelcová

Související články: