Nápady a objevy

23. dubna 2019

Vymysleli nástroj pro tvorbu atraktivních životopisů, získat práci pomohl už statisícům lidí

Kickresume byl na začátku studentský projekt dvou spolužáků Petera Ďuriše a Tomáše Ondrejky | Autor: Archiv společnosti Kickresume
Kickresume umožňuje uchazečům o práci rychlé a jednoduché vytvoření takového životopisu, který zaujme na první pohled. Svým uživatelům poradí také s tvorbou motivačního dopisu či osobních webových stránek. Za pět let svého fungování služba pomohla získat práci téměř milionu lidí, říká absolvent FAST VUT Peter Ďuriš, který s kamarádem Tomášem Ondrejkou společnost Kickresume založil.

Na začátku to byl pouze studentský projekt, který dva spolužáci ze střední školy vytvořili pro sebe a svoje kamarády, aby jim usnadnil hledání práce a stáží. „Nebyl za tím žádný byznysový plán, ale po pár měsících od spuštění využívaly náš nástroj k tvorbě životopisů tisíce lidí. Proto jsme jej vzali do akcelerátoru Spot Booster, kde jsme pro jeho rozvoj získali finance i mentory,“ popsal začátky společnosti Kickresume jeden ze zakladatelů Peter Ďuriš, absolvent Fakulty stavební na VUT.

V současnosti navštíví Kickresume každý měsíc 400 tisíc lidí, webová služba jim pomáhá s obsahem, designem i strukturou životopisu. „Provedli jsme typografickou analýzu a víme, kterých částí životopisu si náboráři a personalisté nejvíc všímají. Tato místa umíme zvýraznit a formulovat tak, aby zaujala. Na to, aby uchazeč o zaměstnání zaujal, má jen několik vteřin,“ vysvětlil Ďuriš. Uživatelé si mohou vybrat z několika desítek šablon a mnoha předvyplněných obsahů, které stačí jen upravit. Inspirovat se mohou vhodnými i nevhodnými frázemi a v případě potřeby jim životopis zkontroluje jazykový korektor.

„Sbíráme data od našich uživatelů, kterým životopis a motivační dopis pomohly získat práci. Několik set těchto dokumentů je se svolením jejich majitelů zveřejněno. Uživatelé se tak mohou podívat na vzorové CV, se kterým se člověk dostane třeba do Oracle, NASA nebo Tesly,“ popsal Ďuriš. Podle jeho slov z dat vyplývá, že díky životopisu vytvořenému pomocí jejich služby mají uživatelé až o 60 % vyšší úspěšnost dostat se na pohovor než se základním životopisem.

Službu nejčastěji využívají uchazeči o práci z USA, Kanady a Indie ve věku od 18 do 34 let. Podle Ďuriše má každá země na tvorbu životopisu jiné nároky. „Například v Indii jsme se setkali s vytvářením speciálního CV před vstupem do manželství, které se posílá rodičům nevěsty. V některých skandinávských zemích jsou zase standardní životopisy, ze kterých není možné určit pohlaví ani národnost uchazeče. Nesmí obsahovat ani fotografii, jinak jsou okamžitě vyřazeny z výběrového řízení,“ nastínil Ďuriš různorodé požadavky, kterým se museli přizpůsobit.

Všechny služby Kickresume jsou nyní zdarma pro studenty a pedagogy z českých a slovenských vysokých škol. Kromě tvorby prezentačních dokumentů na stránkách najdou také blog a ilustrovaný e-book s tipy, jak zvládnout proces hledání práce i samotný pohovor. „Absolventi vysokých škol často mají dostatek vědomostí i zkušeností, ale neumí je správně prezentovat tak, aby vynikli mezi dalšími desítkami uchazečů o danou pozici. Chceme jim pomoci, aby své schopnosti uměli prodat,“ popsal absolvent VUT.

Velkým trendem personalistiky a výběrových řízení je v současnosti gamifikace. „Loni jsme spolupracovali s psychology z Massachusetts Institute of Technology, kteří navrhli sérii psychotestů. Uživatel si na webu zahrál několik online her a na základě toho jsme byli schopni vytvořit kognitivně-emocionální profil daného člověka ‒ jak reaguje na stres, rozptylování a podobně. Data pak můžeme využít pro tvorbu jedinečného životopisu,“ popsal Ďuriš. V gamifikaci životopisů chce Kickresume pokračovat, a proto jedná o spolupráci se společností Cut-e, která se zaměřuje na testování uchazečů o zaměstnání formou assessment centra.

(mar)

TémataFakulta stavební absolventi

Související články:
Od stavařiny k fyzioterapii: Jan Klodner pomáhá motivovat k pohybu
Studenti musí chápat historickou podstatu budov, myslí si architekt Adam Guzdek
Přes den nebe a země. Společně se setkávají pod hladinou
Beatles nekopírujeme. Vystupovat budeme, dokud bude zájem, říká Rovnaník z Glass Onion
Lukáš Puchrik: Firmy už pochopily, že vlastní data jsou nejcennější